Eläkkeiden rahavirta on 20 miljardia euroa.
Työelämästä jälkipalkkaansa kuluttamaan siirtyvä kansanosa on kansantalouden kannalta monin tavoin huomioitava dynaaminen joukko, jota ei kannata unohtaa. Palvelun tarjoajien räätälöintimahdollisuuksia on monia, toisaalta meidän pitäisi itse kertoa mitä kaivataan.
Eläkeläisten pelkät eläkerahavirrat ovat huimat n 20 miljardia euroa viimevuonna, lisäksi tulevat ylimääräiset oheisvirrat.
Nuorilla on omat radio- ja tv-kanavat, vastaavasti olisi kysyntää 1,4 miljoonaisen kansanosan erityispiirteet ja mieltymykset huomioivasta seniorikanavasta, pieni mainoskaan ei haittaisi, kunhan soiteltaisiin hyvää musiikkia ja puhuttaisiin asiaa. Ruotsissa toimii osa-aikainen senioriradio. Senioreilla on myös oma uusi eläkepoliittinen ohjelma jota ei saada julkisuuteen paperilla, ilman siihen liittyvää liiketoimintaa.
Oma lehti on huikea haave, mutta löytyykö kustantajaa, joka lehdestään varaa osan senioreille ja vaietulle eläkepolitiikalle. Tämäkin malli toimisi kustannukset kattavalla periaatteella. Seniori-ikäiset lukevat lehtiä enemmän kuin nettiä. Sanomalehdissä ei edes yleisönosastoilta tahdo löytyä tilaa eläkepolitiikan kehityskeskusteluille. Netissä on tarjolla hyviä keskustelufoorumeita myös eri ikäryhmille, mutta senioreista vain alle kymmenes käyttää sitä, joten paperilehteä tarvitaan.
tiistai 2. joulukuuta 2008
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)